Automatinių pavarų dėžių remontas

Kodėl greičių dėžę vienur remontuoja pigiai, kitur brangiai? Kodėl po remonto vienos dėžės važiuoja ilgai, o kitos vėl sulūžta.

Remontas ir pilnas kapitalinis remontas

Remontas:
Pats pigiausias remontas, kai pakeičiama tik viena ar kelios sugedusios detalės dėžėje.
Pliusai: nedaug kainuoja.
Minusai: nepakeistos susidėvėją detalės, neužilgo sukelia kitas problemas nes nenaudojami nauji riebokšliai, mandžetai ir t.t.

Kapitalinis remontas:
Pliusai: po pilno kapitalinio remonto jūs gaunate tokia pat arba geresnę greičių dėžę lyginant su nauja.
Tokiam remontui suteikiam vienerių metų garantiją. Dėžė tarnauja ir nekelia problemų.
(garantija galioja ir modifikuotiems automobiliams, modifikacijos turėtų buti atliktos Startline dibtuvėse)

Minusai: dažniausiai nemažai kainuoja.

Kapitalinio remonto metu pakeičiam visas sulūžusias ir susidėvėjusias dalis. Naudojam geriausios kokybės remkomplektus, kuriuose būna visos dylančios detalės, mandžetai, riebokšliai.
Išsprendžiam visas galimas problemas kurios gali kilti ateityje. Sustiprinam detales, kurias įmanoma. Konverterius ir hidraulinius valdymus naudojame restauruotus arba naujus.
Visi dėžės parametrai, sankabų laisvumai, velenų laisvumai ir kiti, būna išmatuoti ir atstatyti į gamyklinę ribą.

 

Tepalų keitimas automatinėse pavarų dėžėse.

 

Kodėl kai kurie auto gamintojai teigia, kad nereikia keisti tepalų jų greičių dėžėse?
Nes automobilių gamintojai nusprendė, kad keisti visą greičių dėžę labiau apsimoka.
Visom dėžėm rekomenduojam keisti tepalus kas 60000km. Net ir tom kur gamintojas nenumatęs keitimo.

Kodėl reikia keisti tepalus automatinėse greičių dėžėse?
Nes keičiant tepalus pastovių intervalu nuo jos pagaminimo, dėžės žymiai ilgiau tarnauja. Vidutiniškai 300000-400000km. O nekeičiant tepalų tiepatys gedimai gali prasidėti net ir prie 120000km ridos.

Ką galima pamatyti keičiant tepalus automatinėse greičių dėžėse?
Jeigu keičiant tepalus keičiamas ir filtras (kai kurioms dėžėms filtras keičiamas tik kapitalinio remonto metu) jį mes visada išardom ir pagal drožlių ir nuosėdų kiekį galima pasakyti apie dėžės susidėvėjimą. Filtre visada būna šiek tiek drožlių.
Tepalų keitimas automatinėse dėžėse tai tik profilaktika, kad ilgiau dirbtų dėžė, o ne remontas. Tepalų keitimas niekad nesutvarko gedimų. Jeigu dėžė blogai dirba, ją reikia remontuoti.

 

Automatinių dėžių remontas, dėžių tipai.

 

Mercedes 5G-tronic
W211, E-Class.

Dažniausiai remontuojami gedimai

Šokinėjančios apsukos važiuojant pastoviu greičiu:
Sudilęs konverteris "pūslė" turbūt dažniausias šių auto gedimas. Jeigu važiuojant pastoviu greičiu šokinėja apsukų rodyklė, ar jaučiasi stipri kėbulo vibracija, atėjo laikas keisti konverterį. Keičiant konverterį kartu pakeičiam tepalus, filtrą, elektrinę jungtį per kurią bėga tepalas iš dėžės ir valdymo solenoidą.

Į greičių dėžę subėgęs antifryzas (emulsija):
Šitą problemą turėjo ankstesni modeliai iki 2003 metų, bet pasitaiko su visais Mercedes markės automobiliais. Orginaliai pas MB dėžės aušintuvas yra įmontuotas variklio antifryzo radijatoriuje. Jam prakiurus į dėžę pribėga antifryzo ir jeigu laiku problema nesutvarkoma gali laukti brangus kapitalinis arba kitos dėžės paieškos.
Kad taip nenutiktų mes įmontuojam papildoma greičių dėžės aušintuvą kuris aušinamas oru. Taip išsisprendžia problema dėl subėgančio antifryzo ir tai yra pigesnis sprendimas negu pirkti originalų naują variklio radijatorių.

Greičių dėžės skaičiuoklių klaidos:
Ir pas senesnes 5G-tronic sugenda elektroninė plokštė su skaičiuoklėm ir pas naujesnes 7G-tronic greičių dėžes sugenda tos pačios skaičiuoklės, esant gedimui automobilis važiuoja vienu avariniu bėgiu.
Nustatyti šiuos gedimus reikia tinkamai atlikti diagnostika.
Labai dažnai, autoservisai kurie neužsiima automatinių dėžių remontu, sumaišo kitus gedimus su sugedusiom skaičiuoklėm, to paskoje sutvarkius skaičiuokles, gali mašina toliau blogai važiuoti ir bus išmesti pinigai.

Kiti gedimai greičių dėžėse:
Tiek senesnėm penkiabėgėm dėžėm tiek ir naujesnėm septinbėgėm būna įvairių mechaninių gedimų dėl kurių gali tekti atlikti kapitalinį remonta.
Paguoda viena, kad šių dėžių kap. remontai kainuoja žymiai pigiau negu kitų automobilų.

Bėgantys tepalai iš V6 variklio:
Turbūt neteko matyti V6 mersedeso variklio kuris nebūtų visas apibėgęs tepalais. Pas juos tarp variklio galvų įmontuotas tepalo aušintuvas, kurio tarpinės susėda ir tepalai pradeda bėgti tarp dėžės ir variklio, bei per variklio priekį.
Keletas naujų orginalių tarpinių, bei nemažai darbo puikiai išsprendžia šitą bėdą.

TF60sn/TF80sc

Tai labai populiarios automatinės pavarų dėžės montuojamos į daugelį europietiškų automobilių. Dažniausiai šios dėžės genda pravažiavus 300tūkst-350tūkst kilometrų. Pirmi simptomai - smūgiai perjunginėjant bėgius, o vėliau ir pavarų praslydimai. Po kapitalinio remonto, šios dėžės važiuoja vėl tą patį kilometražą.

Šios dėžės montuojamos į šiuos automobilius:

TF60sn: BMW, Mini Cooper, dauglyje Volkswagen ir Audi automobiliuose.
TF60-SN kai kuriuose automobiliuose vadinama 09G, 09M, 6F21WA 09K.

TF80sc

 

BMW

2014–present BMW i8
Fiat Chrysler Automobiles

Alfa Romeo

2005–2011 Alfa Romeo 159 / 2005–2010 Alfa Romeo Brera / 2006–2010 Alfa Romeo Spider

Fiat

2005–2011 Fiat Croma

Lancia

2008–2014 Lancia Delta

Ford Motor Company, Ford

2005–2007 Ford Five Hundred / 2006–2012 Ford Fusion (US)
2007–2014 Ford Mondeo MkIV 2.3 160 PS Petrol and 2.0 TDCi Diesel
2006–2014 Ford Galaxy 2.3 118kw / 160PS Petrol (as standard gearbox)

Lincoln

2005–2012 Lincoln Zephyr / 2005–2012 Lincoln MKZ

Mercury

2005–2010 Mercury Milan / 2005–2007 Mercury Montego

General Motors

Cadillac: 2005–2010 Cadillac BLS / 2009–2016 Cadillac SRX II
Chevrolet: 2008–2016 Chevrolet Cruze

Opel/Vauxhall

Astra, Vectra, Signum, Zafira
2008–2017 Insignia / 2014–present Meriva

Saab

2003–present Saab 9-3 II / 2013–present Saab 9-3 III / 2010–2012 Saab 9-5 II

Hyundai

2006–2014 Hyundai Veracruz

Jaguar

2007–2009 Jaguar X-type

Land Rover

2006–2014 Land Rover Freelander 2 / 2011–present Land Rover Range Rover Evoque

Luxgen

2014–2015 Luxgen S5 2.0T / 2014–2015 Luxgen U6 2.0T

Mahindra

2015–present Mahindra XUV500

Mazda

2005–2008 Mazda 6 I / 2006–2012 Mazda CX-7 / 2006–present Mazda CX-9 / 2006–present Mazda MPV III / 2007–2012 Mazda 6 II

PSA Peugeot Citroën

C4, C5, C6, DS4, DS5

Peugeot

–2008 Peugeot 307 / 2007–present Peugeot 308 / 2004–2007 Peugeot 407 /2010–present Peugeot 408 / 2011–present Peugeot 508 / –2010 Peugeot 607 / 2008– Peugeot 3008 / 2009– Peugeot 5008

Renault

Espace / Vel Satis

Suzuki

2014–present Suzuki Vitara (FWD & AWD) / 2015–present Suzuki Baleno

Volvo

2005–2014 Volvo XC90 (FWD & AWD)
2006–2009 Volvo S60 (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo V70 II (FWD & AWD)
2006–2008 Volvo XC70 (AWD)
2007–2016 Volvo S80 II (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo V70 III (FWD & AWD)
2008–2016 Volvo XC70 II (FWD & AWD)
2009–present Volvo XC60 (FWD & AWD)
2011–present Volvo S60 II (FWD & AWD)
2011–present Volvo V60 (FWD & AWD) [nb 22]
2011–2012 Volvo S40 II (FWD) [nb 23]
2011–2012 Volvo V50[15] (FWD) [nb 24]
2011–2013 Volvo C30 (FWD) [nb 25]
2011–2013 Volvo C70 II (FWD)
2012–2014 Volvo V40 II (FWD)

 

Multitronic, Multitronic, tai CVT (varijatoriaus) tipo dėžės.

Pirmą kartą pasirodžiusios dėžės 1999 metais jau turėjo gedimų. Nauji auromobiliai prabėgę vos po 30000km sugesdavo ir AUDI koncernui teko visas dėžes pakeisti, patobulintom kitom. Šios dėžės yra labia ekonomiškos ir automobiliai su jomis tikrai žymiai smagiau važiuoja negu su paprastomis automatinėmis dėžėmis, bet jų resursas yra tik apie 150000km. Tai reiškia kad po tiek nedaug kilometru, tikrai bus problem su šiom dėžėm.

Turbūt dažniausias gedimas tai sugedęs greičių dėžės kompiuteris.
Vienas iš pigiausių šių dėžių gedimų. Šokinėjančios apsukos greitėjant gali reikšti rimtus mechaninius gedimus pačioj dėžėj. Iš tikro šios dėžės turi tiek daug skirting gedimų, kad net sunku juos visus išvardinti. Vienintelis būdas nustatyt kas nutiko su jūsų mašina, tai atlikti kompiuterinę diagnostika, dažniausiai prietaisų skydelyje užsidega visos greičių dėžės padėtys (PRND)

6hp19 quattro

Žymiai geresnės dėžės, negu prieštai minėtos multitronic.

Dažniausi gedimai: Sugedęs konverteris "pūslė". Standartiniai simptomai, tai vibracija važiuojant apie 60km/h greičiu ir šokinėjančios variklio apsukos.

Kitas dažnas gedimas, tai nutrūkęs pirminis velenas. Kai taip nutinka, iš pradžių dėžė blogai jungia 4, 5 pavaras, visada greičių dėžės kompiuteryje buna klaidų susijusių su 3,4,5 bėgiais, arba sąnkabų klaidos. Galiausiai velenas visai nutrūksta ir mašina sustoja. Šiai problemai išspręsti yra du varijantai, pirmas, pakeisti veleną nauju. O kitas varijantas, sęnajį blogą veleną galima užvirinti lazeriu. Suvirinus lazeriu, velenas tampa žymiai stipresnis negu orginalas.




Copyright @ Startline.lt 2019