Chiptiuningas arba variklio valdymo programos modifikavimas

 

Atsiradus moderniems turbo dyzeliniams ir turbo benzininiams varikliams su elektronine kuro įpurškimo sistema, kurią valdo kompiuteris, atsirado ir galimybė koreguoti valdymo procesą, pakeičiant variklio valdymo parametrus.


"Chip" - MIKROSCHEMA, "tuning" - DERINTI


Variklio galios didinimo pobūdis priklauso nuo variklio tipo. Atitinkamai skiriasi technologijos ir “tuningo” principai turbo dyzelinio, turbo benzininio ir atmosferinio (be turbinos) variklių.

Labai dažnai, automobilių gamintojai siūlo skirtingo galingumo modelių versijas, kuriose montuojamas techniškai identiškas variklis. Tai daroma norint patenkinti įvairių klientų poreikius, pavyzdžiui norintiems sutaupyti draudžiant automobilį. Taip pat variklio galingumas gali daryti įtaką ir automobilio kainai – kuo galingesnis, tuo brangesnis. Tuo tarpu mūsų tikslas – maksimaliai išnaudoti gamintojų paliktą galios rezervą.

KOKIĄ NAUDĄ GALIMA GAUTI PERPROGRAMAVUS VARIKLIO VALDYMO KOMPIUTERĮ?

Svarbiausia nauda, kuri gaunama “chiptuningo” dėka, tai padidėjęs galingumas. Didesnė variklio galia, ypač padidėjęs sukimo momentas, leidžia varikliui sunaudoti mažiau kuro išjudinant tą patį automobilio svorį. Pagerinamos ir dinaminės savybės, bei pagreitinama akseleratoriaus reakcija į paspaudimą, ypatingai tai pastebima automobiliuose, kuriuose sumontuotos ilgai mąstančios automatinės pavarų dėžės. Dar vienas privalumas, kad galingesnis automobilis, leidžia greičiau ir sklandžiau atlikti lenkimo manevrą. Galiausiai, didžiausias privalumas – malonesnis važiavimas.

KUO SKIRIASI PROFESIONALUS VARIKLIO GALIOS DIDINIMAS, NUO PIGAUS?

Variklio valdymo kompiuterio perprogramavimas ir programos modifikavimas yra sudėtingas, daug specifinių žinių ir įrangos reikalaujantis procesas. Pastaroji kainuoja ne vieną dešimtį tūkstančių eurų, todėl kokybiškas ir profesionalus “chiptuningas” nėra itin pigi paslauga.

Tiesa, rinkoje galima rasti gausybę tokias paslauga siūlančių “inžinierių”, kurių įkainiai ženkliai mažesni, o žadamas arklio galių prieaugis kur kas didesnis. Tačiau turėdami daug darbo patirties šioje srityje, galime teigti, kad 95% pigaus darbo rezultatų yra neverti net pusės už tai sumokėtų pinigų. To priežasčių gali būti ne viena ir ne dvi.

Ne retai pas mus atvyksta klientai, kurie galios didinimo darbus patikėjo to neišmanantiems arba tinkamos įrangos neturintiems žmonėms. Mes išanalizavome didelę dalį tokių atvejų ir suradome priežastis, kodėl variklio valdymo programos koregavimas nedavė atitinkamų rezultatų.

Visų pirma, dažniausiai variklio valdymo programos modifikavimas atliekamas neturint dyno (dynamometrinio) galios matavimo stendo. Jis itin svarbus dėl to, kad galima išmatuoti realų dabartinį variklio galingumą ir gautus duomenis palyginti su gamintojo deklaruojamais skaičiais. Taip gali būti įvertinamas variklio nusidėvėjimo lygis arba pastebėtos problemos, neleidžiančios varikliui dirbti efektyviai, dar prieš atliekant programos koregavimo darbus. Tokiu atveju, pirmiausiai reikia išspręsti technines problemas, nes tik tinkamai veikianti mechaninė dalis, leidžia pasiekti norimo efektyvumo atlikus variklio valdymo kompiuterio perprogramavimo darbus. Galiausiai, galios matavimo stendas leidžia pamatyti, kokį efektyvumą pavyko pasiekti pakeitus variklio valdymo programą ir ar viskas veikia taip, kaip turėtų.

Praktiškai visais išanalizuotais atvejais pastebėjome, kad modifikacijos buvo padarytos neturint pakankamo lygio žinių, eksperimentiniu būdu. Tai reiškia, kad programos buvo nupirkos iš nepažįstamų ar nežinomų tiekėjų užsienio “tuningo” forumuose (programas galėjo modifikuoti nepilnamečiai, tinkamos įrangos ir/ar praktikos neturintys žmonės).

Dar vienas ne retai pasitaikantis atvejis, kai “tuningo” meistrai tiesiog perpardavinėja programas net nežinodami, kas jose perdaryta ir kaip tai gali paveikti automobilio variklį ar kitus su juo susijusius mazgus ir sistemas.

Netinkamai atlikti galios didinimo darbai iššaukia šias problemas: didelis dūmingumas (neatitinkantis jokių taršos normų), kuro sąnaudų padidėjimas, sumažėjęs variklio tarnavimo laikas, turbinų, kuro purkštukų, kitų variklio elementų gedimai. Galiausiai, išmėginus taip modifikuotą automobilį ant galios matavimo stendo, matoma, kad galios padidėjimas, jei jis ir yra, kur kas mažesnis nei buvo žadėta.

KODĖL VERTA RINKTIS "STARTLINE"?

Nes mes garantuojame kokybę ir visada atsakome už savo darbą. Norėdami visada būti tikri, kad mūsų atlikta programos modifikacija yra nepriekaištinga, naudojame vokiečių kompanijos MAHA galios matavimo stendą LPS 3000 4x4. Taip pat palaikome ryšius su garsiausiomis ir geriausiomis “chiptuningo” kompanijomis iš viso pasaulio. Užtikrintai galime pasiūlyti pirmo (tik variklio valdymo programos modifikavimas), antro (ne tik programos modifikavimas, bet ir mechaninių komponentų keitimas ir pritaikymas), bei trečio (visapusiškas automobilio modifikavimas maksimaliam galingumui pasiekti) automobilių galios didinimo lygius.

Mes tikime, kad kiekvienas mūsų klientas, kaip ir jo automobilis, yra unikalūs. Atliekame profesionalų ir individualų programavimą kiekvienam automobiliui atskirai, todėl programa gali būti modifikuojama atsižvelgiant į vairuotojo poreikius, vairavimo stilių ar kitus niuansus.

PROGRAMAVIMUI NAUDOJAME GERIAUSIUS PASAULYJE ITALŲ GAMINTOJŲ PRIETAISUS:

Flashtec SA - CMD FLASH OBD + BOOT

Alientech - KESS V2

Alientech - KTAG

Piasini engineering - Serial suite

VF2

Magic motorsport X17




Mus galite rasti facebook.com puslapyje:

Copyright @ Startline.lt 2018