VW Golf 7 R

Kišeninė raketa iš „StartLine“ – „Volkswagen Golf R“

Dvidešimtojo amžiaus pabaigoje, automobilių pramonėje detonavo karštieji hečbekai, o vienas iš šios klasės pionierių buvo „Volkswagen Golf GTI“. Per kelis dešimtmečius, „Golf“ evoliucionavo tiek, kad dabar šis modelis turi net kelias galingas, sportiškas modifikacijas. Pati greičiausia ir galingiausia – „Golf R“.

Per keturiasdešimt metų, galingiausia „Golf“ versija evoliucionavo nuo kiek daugiau nei 100 („Golf GTI MK1), iki 300 („Golf R MK7) arklio galių. Ženkliai padidėjusi galia privertė pagalvoti ir apie tai, kaip tokį galingumą efektyviai išnaudoti, todėl „Golf R“ gavo intuityvią visų varančiųjų ratų pavarą. Jos esmė, kad galiniai varantys ratai į darbą kimba tik tuomet, kai to prireikia, pavyzdžiui norint greitai įsibėgėti iš vietos arba, kai reikia papildomo sukibimo norint dideliu greičiu įveikti staigius posūkius. Visą kitą laiką, į priekį „Golf R“ varomas tik priekiniai ratais, taip užtikrinant kuro ekonomiją.

Septintosios kartos „Golf“ modelio pagrindu gaminama „R“ modifikacija, gali turėti šešių pavarų mechaninę arba šešių pavarų dvigubos sankabos automatinę greičių dėžę (DSG). Norintys turėti daugiau kontrolės, gali rinktis mechaninę greičių dėžę, tačiau automatinė suteikia automobiliui geresnę dinamiką ir turi „Launch Control“ sistemą. Standartinis „Golf R“ su mechanine greičių dėže, nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per kiek daugiau nei 5 sekundes, tuo tarpu automatinė DSG greičių dėžė, tai padaryti leidžia per mažiau nei 5 sekundes. Gal būt skirtumas ir sunkiai apčiuopiamas, tačiau itin tiksliai veikianti automatinė greičių dėžė atlaidesnė vairuotojo klaidoms, todėl realybėje, tai efektyvesnis pasirinkimas. Be to, naudojant „Launch Control“ sistemą, galima nukirpti dar vieną kitą dešimtąją sekundės dalį.

Standartiškai visi „Golf R“ turi ir tris skirtingus važiavimo režimus, kurie pakeičia važiuoklės, pavarų dėžės ir akseleratoriaus nustatymus. „Comfort“ režimas leidžia „Golf R“ naudoti kaip eilinį hečbeką, nes šis režimas važiuoklę padaro kaip įmanoma minkštsnę, todėl kelio nelygumai įveikiamai palyginti švelniai ir komfortiškai. Jeigu automobilis aprūpintas DSG pavarų dėže, „Comfort“ režime ji veikia minkščiau ir švelniau, o akseleratoriaus pedalas švelniau reaguoja į jo paspaudimą. „Normal“ režimas yra tarpinis, tarp „Comfort“ ir aštriausio „Race“. Pastarasis režimas „Golf R“ paverčia tikru karštuoju hečbeku ir išlaisvina visą šio automobilio galią. Pavarų dėžė tampa aištresnė ir pavaras jungia greičiau, o akseleratoriaus pedalas kur kas jautresnis ir greičiau reaguojantis į paspaudimą.

„Volkswagen Golf R“ užtaisas po variklio dangčiu, turbūt vienas geriausių šiuolaikinių benzininių variklių EA888. Tai 2,0 l darbinio tūrio, turbo benzininis variklis, kuris montuojamas ne tik į „Golf R“, tačiau ir didelę dalį kitų VAG koncerno sportiškų kompaktiškų modelių. Pavyzdžiui šis variklis sutinkamas ir „Golf GTI“ modifikacijoje, kurioje jis turi 220 arba 230 arklio galių („Performance Package“). Tačiau iš kur tarp „GTI“ ir „R“ versijų net 70 arklio galių skirtumas? Galingiausioje „Golf R“ versijoje montuojamas variklis turi modifikuotą cilindrų galvutę, išmetimo ir įsiurbimo vožtuvus ir jų spyruokles, stūmoklius ir didesnį tarpinį oro aušintuvą bei turbokompresorių. Tačiau tai, toli gražu nėra viskas, ką gali pademonstruoti "Golf R".

„StartLine Performance Tuning“ paketas, skirtas „Golf R“ modeliui

Kaip skulptorius turėdamas gerą molio gabalą, taip ir „StartLine“ specialistai, turėdami puikų variklį, su juo gali nuveikti daugiau, nei galima tikėtis. „StartLine“ siūlo ne tris modifikacijų paketus, skirtus septintos kartos „Golf R“ modeliui. Pirmojo lygio modifikacija, variklio galią padidina iki 350 arklio galių. Kad pasiekti tokį galingumą, pakanka perprogramuoti variklio valdymo kompiuterį. Antrojo lygio modifikacija leidžia pasiekti 390 arklio galių, bet šiuo atveju tenka modifikuoti techinę automobilio pusę, nes tobulinamos oro įsiurbimo ir išmetimo sistemos. Tačiau tai ne riba, nes esant poreikiui, iš „Golf R“ variklio galima išspausti net 450 arklio galių. Norint pasiekti tokio rezultato, į automobilį reikia instaliuoti trečio lygio „StartLine Performance Tuning“ paketą. Tai reiškia, kad perrašoma ne tik variklio valdymo kompiuterio programa, tačiau atliekama ir dar daugiau mechaninių automobilio modifikacijų. Patobulinama ne tik oro įsiurbimo ir išmetimo sistemos, tačiau sumontuojama ir didesnė turbina. Padidėjusiai turbinai, reikia tiekti ir didesnį šalto oro kiekį, todėl standartinis tarpinis oro aušintuvas taip pat keičiamas į didesnį.

Bet ne tik variklio galia lemia, kaip gerai automobilis važiuoja. Todėl norint maksimalaus efektyvumo, „Golf R“ modeliams su DSG automatine greičių dėže, koreguojamas ir pavarų dėžės darbo režimas. „StartLine“ specialistai pavarų dėžę valdantį kompiuterį sukalibruoja taip, kad ji pavaras jungtų pačiu tinkamiausiu momentu. Tokiu būdu, visas variklio galios potencialas išnaudojamas kaip galima efektyviau. Gamykliniai pavarų dėžės nustatymai leidžia varikliui peržengti optimalią variklio sūkių ribą, todėl perjungus pavarą juntama nedidelė „duobė“ ir automobilis prarandą dalį dinamikos. „StartLine“ programa leidžia to išvengti. Taip pat, nauja pavarų dėžės programa leidžia pagreitinti pavarų perjungimą, tokiu būdu užtikrinamas dar sklandesnis ir greitesnis automobilio įsibėgėjimas, geresnė reakciją į stabdymą ir akseleraciją.

Į „Golf R“ įdiegus trečio lygio „StartLine Performance Tuning“ paketą, galima mėgautis itin aštriu ir greitu hečbeku, kuris puikiai tinka tiek kasdieniam naudojimui, tiek norint jį išmėginti trasoje. Įdiegtos modifikacijos ir taip greitą kompaktišką automobilį paverčia tikra kišenine raketa kuri nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per mažiau nei 4 sekundes. „StartLine“ specialistų modifikuotas „Golf R“ patvirtina nerašytą taisyklę, kad svarbu ne ūgis, o smūgis.

 
 
 
 
 
 



Copyright @ Startline.lt 2024